Ez a film két ok miatt is felkeltette az érdeklődésemet. Az egyik természetesen a főszereplő, Elisabeth Moss, aki A szolgálólány meséje c. sorozatban felejthetetlen alakítást nyújtott és várhatóan a következő évadban (2021) is folytatódni fog ez a tendencia. A másik az, hogy imdb-n a 7,1-es értékelés egy horror film esetén mindig jóval kecsegtet (port.hu-n is 7,2 pontot kapott). Tehát egyik este bevetettük magunkat a tv képernyő elé és megnéztük ezt a kb. 2 órás, amerikai-ausztrál filmet.

Régen láttam jó horror filmet, aminek a sztorija nem elcsépelt, vagy nem a hanghatásokra van alapozva és szerencsére ez a film végre megbontotta a sort. Maga a történet is már elég eredeti és rögtön felébreszti a filmrajongók kíváncsiságát. Röviden arról szól, hogy a főszereplő, Cecilia elmenekül a férjétől, aki ezt követően nem sokkal meghal, azonban visszatér kísérteni. Az előtörténetről, hogy a férfit miért hagyja el, nem sokat tudunk meg, csupán annyit, hogy erőszakos, túlzottan ragaszkodó jelleme és sejthető nárcisztikussága már elviselhetetlen szintre lépett.

Már önmagában a halálát is homály fedi, hiszen azt sem tudjuk meg pontosan miként érte utol a végzete és ráadásul még igazi bizonyíték sincs arra, hogy valóban az elmúlásé lett. Ezt Cecilia is hamar megsejti és a kezdeti feloldódását követően ismét tapintható feszültség keletkezik a sztoriban. Ezt követően kezdődnek a furcsaságok: eltűnnek az állásinterjúra vitt vázlatok, egy nem látható dolog pofon vágja a legjobb barátja lányát és végül már ’valaki’ üldözőbe is veszi a nőt. Szerintem ez a rész a leginkább feszültségekkel terhes és a végén már alig vártam a fordulatot, ami pont akkor következett be, amikor a legalkalmasabb volt az események sorozatában.

Persze senki sem hisz a nőnek, szinte a nézők is elhiszik, hogy megőrült. De az eltökéltségének és intelligenciájának köszönhetően ismét fordulat következik be, hiszen kideríti, hogy a volt férje egy olyan felfedezést tett, amire még nem volt példa korábban és azt fordította ellene. Azt már az elejétől tudjuk, hogy Adrian az optika nagy tudósa és sejthető, hogy ennek jelentősége is lesz. A következő csavar, amikor Cecilia húga gyilkosságát a láthatatlan ember rákeni. Ez az első pillanatban számomra túlzásnak tűnt, azonban a történet szempontjából jelentős. Innentől felgyorsulnak az események és jön egy újabb váratlan dolog, a terhesség, ami a férj részéről oldja a haragot, azonban a nő csak még inkább eltökéltebb lesz, hogy megszabaduljon tőle. És hogy sikerül-e ez? És ki lesz végül az optikai illúzió csapdájának az áldozata? Ezt inkább az olvasók képzeletére bízom.

Egy kicsit közelebbről szemlélve a karaktereket, először is persze Ceciliát. Mit tudunk róla? Fél a férjétől, jobban mondva inkább retteg, azonban mégis eléggé elszánt, hogy a későbbiekben szembe szálljon vele. A családi hátteréről nem tudunk semmit, azonban azt igen, hogy nem tartja magát elég jónak a tökéletes férjhez. A férj, Adrian karaktere kifejezetten ködös. A film során többször is eszembe jutott, hogy kíváncsi lennék rá jobban. Az feltételezhető, hogy el van telve magától, kontroll mániás és nagyon erős jellem, meg persze szociopata. A többi szereplő közül még jelentős Adrian testvére, aki szintén gyanút kelt a film során. Nem tudjuk sokáig eldönteni róla, hogy melyik oldalon áll és még a végén is merülnek fel kételyek. Cecilia barátja, James pedig az egész történet alatt a szükséges megmentő szerepében tetszeleg.

A színészi játékot illetően, nem csalódtam Elisabeth Moss-ban. Tényleg remekül játssza az általa alakított karaktert, habár az felmerült bennem, hogy eléggé egyoldalú szerepekben láttam csak eddig. Azért nem hiába kapta meg a Golden Globe-díjat A szolgálólány meséjében történt alakítása után. Mivel a sztori kizárólag az ő szemszögéből játszódik, ezért a többi szereplő alakítása teljesen jelentéktelenné válik mellette.

Összességében ajánlom ezt a filmet azoknak, akik szeretnének egy jó esti horror filmezést, unják a sablonos ijesztgetős sztorikat és inkább egy feszültségekkel teli, de nem mindennapi történetet szeretnének látni.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük